Vyhľadávanie

„A predsa sa točí!“ ... alebo netočí?

15.08.2018 12:13

Včera pred polnocou vzbudila moju pozornosť debata na TV Lux. Bola zaujímavá. Nebudem ju rozoberať do najmenších podrobností, ale pozastavím sa pri otázkach, ktoré ma zaujali.

Ak človek fajčí, musí sa z toho vyspovedať. Je to hriech. Príjme trest a zaviaže sa, že sa odnaučí fajčiť. Rovnako môžeme hovoriť aj o alkohole a iných drogách, vyznelo to z kontextu debaty. Potom prišlo niečo, pri čom som zbystrila svoju pozornosť.

Ak chodíme do telocvične, snažíme sa prekonať svoje fyzické daností, aby sme dosiahli maximum a priblížili sa k dokonalosti tela antických bohov – Afrodity a Apolóna, syna boha Dia, alebo ak túžime vyformovať svoje telo podľa Arnolda Schwarzeneggra, alebo aj ináč – podľa vlastných predstáv a neponecháme ho také, aké sme dostali od kresťanského Boha, podľa ktorého stačí veriť, modliť sa a pracovať, ak teda svoje telo zdokonaľujeme, odporujeme božiemu zámeru a musíme sa z toho vyspovedať? Z debaty vyplynulo, že áno.

Moja fantázia zapracovala, preto usmerním svoje myslenie do duchovnej sféry. Ak chcem prekonať to, čo mi dáva náboženstvo a viera v Boha a chcem vedieť viac, než mi svätá cirkev umožňuje vedieť a poznať, musím sa  z toho vyspovedať? Pácham hriech?

 

Na vysvetlenie:

V októbri 1633 Galilea predvolala Svätá stolica do Ríma a pred inkvizíciou bol donútený odvolať svoje názory. V odvolaní píše: „Prisahám, že som vždy veril, verím aj teraz a s božou pomocou veriť budem aj v budúcnosti všetkému, čo Svätá katolícka a apoštolská cirkev káže a učí. (…) Prisahám, že v budúcnosti nebudem ani hovoriť ani ústne alebo písomne tvrdiť také veci, ktoré by mohli voči mne vyvolať nedôveru.“

Viac na: https://encyklopedia.sme.sk/c/893769/galilei-galileo.html#ixzz5NwkW8gIp

 

12.08.2018

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.