Vyhľadávanie

Babka k babke, a možno aj nejaký dedko

16.05.2018 19:47

(7. apríl 2017)

   Ako len tí dôchodcovia môžu byť až takí sprostí, že naletia rôznym podvodníkom, čudovala som sa. Nečudovala som sa len ja, ale dodnes to mnohým vŕta v hlave. Prečítajte si môj príbeh.

   Brána bola otvorená dokorán a do dvora vošli dvaja mladí muži. Chceli sa so mnou porozprávať. Usúdila som, že terasa bude vhodné miesto na takýto rozhovor.

   Sebaisté vystupovanie, výreční, sympatickí. Na úvod niekoľko zdvorilostných fráz a potom pritlačili, lebo čas súril. Nedosiahli svoje, preto odpútali pozornosť a začali sa všeličo  vypytovať: ako sa volá naša mačka, či so susedmi vychádzame dobre, …

   A znovu do vás hustia, že ich ponuka je to najlepšie, čo ma mohlo stretnúť. Spýtam sa, či zmluvu možno zrušiť, ak by som si to náhodou rozmyslela. Nevideli v tom problém. Potom si vypýtali číslo môjho rodného listu. Odmietla som im ho dať, ale rýchlo našli riešenie.

   „Toto, čo teraz podpíšete, je iba predbežná zmluva. O niekoľko dní vám kuriér donesie originál zmluvu, ktorá bude podpísaná šéfom a stačí, ak ju potom podpíšete a doplníte číslo rodného listu a ďalšie dôležité údaje.“

   Suverénne mi podstrčili papier na podpis. Mali iba moje meno a adresu, chýbali im iné dôležité údaje, ktoré mohli získať iba odo mňa, nuž som im predbežnú zmluvu podpísala. Odchádzali spokojní a ja som pochopila, akú sprostosť som spravila.

   Hneď po ich odchode som skoncipovala list. Po dlhšom uvažovaní som si vybrala jednu z troch adries, ktoré boli uvedené v predbežnej zmluve. Ešte som nestihla poslať list a už mi zavolali, že sú radi, že som sa stala ich klientom. O deň neskôr mi poslali aj SMS správu s tým istým blahoželaním, aby som to mala aj v písomnej podobe.

   Začala som pochybovať, či som svoju výpoveď predbežnej zmluvy poslala na správnu adresu, preto som ju radšej poslala aj na ďalšie dve adresy uvedené v predbežnej zmluve. Pre istotu znovu ako listy prvej triedy. Telefonát i SMS správa s blahoželaním prišli ešte raz. Snažila som sa tam dovolať, dohodnúť sa, ale nepodarilo sa mi.

   Potom prišiel kuriér s originál zmluvou podpísanou šéfom. Otvoril obálku a žiadal môj podpis, číslo rodného listu a ďalšie dôležité osobné údaje. Odmietla som s tým, že som si to rozmyslela. Chvíľu ma ešte presviedčal a potom prekvapený odišiel. Čo s tým majú kuriéri spoločné?

   Po niekoľkých dňoch som dostala prvú, potom druhú a nakoniec tretiu obálku. Poslala som tri rovnaké výpovede predbežnej zmluvy na tri rôzne adresy a dostala som tri odpovede s tým istým obsahom, že nič nebráni tomu, aby zmluvu zrušili. Prišla som o pár eur, trochu nervov a množstvo času, ale bola som bohatšia o novú skúsenosť.

   Celý čas myslím na to, že aj títo sympatickí chlapci majú svojich rodičov, dedkov a babky, ktorí sú vystavení podobnému tlaku, ako oni vyvinuli na mňa, ale od niekoho iného.

   Vždy, keď si čítam v novinách inzerát, ktorý hľadá pekných, mladých a výrečných ľudí, mám nepríjemný pocit. Čerstvá myseľ, túžba učiť sa, ale čo je najdôležitejšie, prísľub peňazí, veľa peňazí. Vraj stačí iba chcieť. Po preškolení príde na rad práca, ktorá spočíva v komunikácii s klientom.

   So mnou komunikovali mnohokrát, poslednýkrát v roku 2013, kedy som im skoro naletela. Takým pekným chlapcom. Na dedkov možno posielajú pekné dievčatá.

Poznámka:

Chceli, aby som si ich vybrala za nového dodávateľa plynu a elektriny. Moji známi si ich vybrali a skomplikovali si život.

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.