Vyhľadávanie

Dedina dobieha Bratislavu?

21.03.2019 16:05

Rozprávajú sa staré babky: „Ta keho ši volila?“ pýta sa jedna z nich. „Ta totu šumnu pani, co ju furt v televizore ukazuju.“ odpovie jej druhá.

A ešte jeden príklad: „Ta še mušime spojic proci Kotlebovi a volic Čaputovu.“

Náš starosta mi kedysi dávno povedal, že výsledky všetkých volieb v našej dedine sa podobajú celoštátnym. Tentoraz som si to nevedela predstaviť. V našej dedine vyhrá pani Čaputová? Vyhrala, získala najviac hlasov. Postúpil aj pán Šefčovič. Predpokladala som, že najväčšiu šancu u nás bude mať pán Mikloško, ale toho o nejakú tú desatinku percenta predbehol pán Harabin.

Hovorí sa, že risk je zisk. Snáď to vyjde. Na jednej strane pre mňa neznáma právnička Zuzana Čaputová a na druhej strane známy komisár Maroš Šefčovič. Neviem, ktorý z nich bude lepším prezidentom. Obaja môžu prekvapiť. Prekvapenia nemám rada.

V prvom kole som volila pána Chmelára. Musím sa priznať, že moje pevné rozhodnutie padlo až po prečítaní si ankety s niektorými kandidátmi, ktorú uverejnil denník Pravda. Bolo to tak pekne zhrnuté! Žiaden osobný názor novinára, žiadne ovplyvňovanie voliča. Škoda len, že otázky nepoložili všetkým prezidentským kandidátom.

Prečo som nevolila pána Šefčoviča, hoci som volička Smeru?  Akosi sa od nich postupne odkláňam. Prvý má sklamal minister Lajčák a teraz pán Šefčovič. Zrazu je z neho kresťan. Nuž a tretí v poradí bol minister Kažimír, vraj tam, kde sú vyššie náklady na život, treba uzákoniť vyššie platy. Možno to bol len taký poryv mysle, ovplyvnený iným už bývalým ministrom, ktorý upadol do zabudnutia rovnako, ako spomínaná myšlienka.  Nuž a predseda vlády pán Pelegrini? Znížiť dane, ale iba zamestnancom? Táto jeho reakcia na zníženie daní sa tiež kdesi vytratila, neskôr zaznievala už iba oklieštená. Smer sa mení. Žeby Fico? Príspevok na to, na hento a na ono, až z toho voliča rozbolí hlava. Namiesto opravy celej strechy, pláta ju tam, kde preteká.

Vrátim sa k voľbám prezidenta. Konečne som si povedala, že si nebudem vyberať podľa zvoliteľnosti, ani podľa všelijakých prieskumov. Pán Chmelár má jasnú predstavu o Slovensku a navrhuje aj riešenia, s ktorými sa stotožňujem. Na ďalšom kole prezidentských volieb sa nezúčastním, lebo som za jednokolové voľby. Bolo by nezodpovedné voči pánovi Chmelárovi, ak by som si teraz vybrala niekoho iného.

Výsledky volieb budem rešpektovať.

 

18. marec 2019

 


  

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.