Vyhľadávanie

Deviate výročie politika Matoviča

12.01.2022 09:15

11. novembra 2020

Jedného dňa dostal Igor Matovič nápad: „Budem politikom!“ Svoje hnutie Obyčajní ľudia a nezávislé osobností zaregistroval na Ministerstve vnútra 11. 11. 2011. Práve vtedy si to pokazil.

Nedokážem posúdiť, čo mu tých deväť rokov v politike prinieslo. Registrovala som jeho politické prešľapy, ale ani vo sne by mi nenapadlo, že sa stane predsedom Vlády Slovenskej republiky.

Čo považujem za jeho najväčší prešľap? To, čo pácha na našich deťoch. Sú tým najvzácnejším, čo každý národ má. Hazard s ich zdravím, výchovou a vzdelaním nemožno nikomu odpustiť. Ani Igorovi Matovičovi, ani jeho voličom, ba ani jeho kolegom, ktorí mu to umožňujú. Som zvedavá, kedy sa prebudia opozičné strany a prejdú od slov k činom.

oOo

V novembri sa skončila 1. svetová vojna. Stalo sa tak 11.11.1918 o 11. hodine a 11. minúte. Tento deň patrí vojnovým veteránom. Symbolom tohto dňa sú červené vlčie maky.

Z detstva si pamätám vlniace sa zlatisté obilné pole, na jeho okraji rástli modré ostrôžky a medzi obilím kúkoľ, nevädze a vlčie maky. Vtedy som ešte netušila, že dokrvava sfarbené vlčie maky sú symbolom spánku a smrti. A motýle, ktoré nad nimi poletovali, že sprevádzali duše mŕtvych smerom k modrej oblohe.

oOo

Keď som už pri symbolike, nedá mi nespomenúť číslo deväť. Deväť rokov totiž funguje hnutie Igora Matoviča. Vystriedali sa všetky jednociferné čísla, zostala iba nula, ktorá znamená koniec. A možno bude Igor Matovič pokračovať aj v desiatom roku svojej politickej kariéry. Veď viete ako sa zvykne hovoriť, človek je tým väčšie „číslo“, čím viac núl ma za sebou.

 https://hedviga49.blog.pravda.sk/2020/11/11/deviate-vyrocie-politika-matovica/

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.