Vyhľadávanie

Napil som sa piva, keď ma otec v krčme donútil

09.05.2018 10:12

(1. január 2017)

   „U nás doma všetci pijú, iba Ďuro nie  a všetci sa pýtajú, čo mu asi je.“  Určite poznáte túto peknú pesničku. … a ako je to po našom? „Ta co, ši chori, že nepiješ?“ Nie sú to iba slová, je to v nás. Našla som poznámky spred asi desiatich rokov. Najzaujímavejšie odpovede piatakov z anonymnej ankety o tom, či už niekedy pili alkohol.

   Jeden žiak napísal, že on pije od narodenia, lebo u nich doma je taký zvyk, že bábätku namáčajú cumeľ do alkoholu, aby tiež pripilo na zdravie oslávenca. Táto odpoveď ma prekvapila a chcela som poznať názor ostatných detí. Tvrdili, že je to normálne. Dokonca ma presviedčali, že sa nesluší odmietnuť alkohol, keď sa pije na zdravie!

   Skoro deväťdesiat percent detí odpovedalo, že im alkohol núkajú rodičia (častejšie otec), dedko, babka, starší súrodenci, ujo, teta… V ostatných prípadoch išlo o zvedavosť. Jednoducho to s kamarátmi skúsili. Teraz niekoľko úprimných anonymných odpovedí:

  • Už som pil všetko, víno, vodku, koňak, likér, šampanské, ale najlepšie mi chutí Šariš 12 s rumom.
  • Pamätám sa, že na Silvestra som pila. Vtedy mi ocko nalial. Aj keď sme vyhrali v hokeji, som pila.
  • Pila som na svadbe. Neviem, čo to bolo, lebo som dopíjala za ostatnými. Na druhý deň mi bolo mizerne a tak mizerne mi bolo po celý týždeň. A doktor nevedel, čo mi je.
  • Keď som prvýkrát vypil polovičku piva, bol to dobro-zlý pocit.
  • Keď som bola na svadbe, ujo nás zavolal a dievčatám nalial po štamprlíku a chlapcom po  tri.  Trochu to chutilo, lebo bol to asi likér.
  • Videla som piť malé deti. Boli v krčme  a dopíjali, čo ostalo vo fľašiach.
  • Napil som sa piva, keď ma otec v krčme donútil.
  • Vaječný koňak so zmrzlinou mi vcelku chutí.
  • Pijem so sestrou v obývačke. Každú stredu jeden štamprlík.

   Podľa týchto, nielen mojich desať rokov starých prieskumov, každý druhý piatak popíja. Príležitostí má veľa: svadba, rodinné oslavy, športové víťazstvá, „opekačky“ alebo len tak – každú stredu v obývačke. Učitelia a celý štáb odborníkov si s tým neporadia, kým im nepomôžu rodičia.

 

1. január 2017

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.