Vyhľadávanie

Netradičné lečo

18.08.2017 10:59

Lečo je veľmi jednoduché jedlo a dá sa pripraviť na rôzne spôsoby. Niekto ho má rád len jednoduché, iný si pridá párok alebo klobásku, u nás doma si ho zmiešame s ryžou.

 

Suroviny:

  • Cibuľa
  • Paprika
  • Paradajky – také, čo majú bohatú dužinu
  • Ryža – guľatá
  • Olej
  • Soľ a čierne korenie

 

Postup:

  • Trochu oleja a na kocky nakrájaná cibuľa sa dusí iba krátko. Len čo začne cibuľa škvrčať, pridám umytú guľatú ryžu a spolu to pražím dovtedy, kým ryža nedostane hnedastú farbu.
  • Zalejem ju vodou – 1 diel ryže + 2 diely vody. Pridám aj soľ. Pokým sa ryža varí, venujem sa príprave tradičného leča.
  • Popražím cibuľku na oleji, pridám na kocky nakrájanú papriku.
  • Keď paprika zmäkne, pridám na kocky nakrájané paradajky. Ešte chvíľu dusím bez pokrievky, aby sa prebytočná voda odparila. Solím a korením až hotové lečo.
  • Lečo je hotové, ryža sa dovarila a teraz to všetko zmiešam dokopy. K leču postupne pridávam uvarenú ryžu. Niekto má rád viac ryže, aby k tomu nemusel jesť chlieb. Ja mám radšej viac leča a menej ryže, aby som to zajedala kúskom chleba.

 

Poznámky:

  • chutí k tomu šalát z čerstvej uhorky
  • ak máte radi pikantné lečo, pridajte počas varenia feferónku. Môže byť čerstvá, zavarená, vysušená, hlavne, že pridá ostrosť.
  • Na lečo si môžete nastrúhať nejaký tvrdý syr, ale ja to nemám rada.
  • Moja mama do leča pridávala aj trochu čajového masla, ja to nerobím, netreba to obohacovať o ďalšie tuky.
  • Pýtate sa na množstvo surovín? Pre jednu osobu 1 deciliter ryže, 1 cibuľa, 2 papriky, tri paradajky – zelenina stredne veľká. Vynásobte si to počtom osôb.
  • Ryža preto guľatá, lebo je trochu lepkavá a lepšie na seba naviaže lečo.

 

Je to také ľahké chutné letné jedlo. Verím, že ho vyskúšate. Postupne zistíte, čo má vaša rodina rada. Čoho ubrať, čoho pridať.

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.