Vyhľadávanie

Nežná debata pani Nicholsonovej

28.11.2018 16:04

 

Dnes ma pani Nicholsonová v debate O päť minút dvanásť prekvapila. Nie tým, žeby obsah jej vyjadrení bol iný, stále hudie o tom istom. Ona bola iná.

Vyjadrovala sa pokojne, neskákala do reči a na otázky reagovala nadmieru mierumilovne. Neviem, čo to spôsobilo. Možno oslavy výročia nežnej revolúcie. Napadlo mi slovo zamat, ktorý je taký mäkučký. Presne taká bola.

Na chvíľu vytasila aj meč. Hlava-nehlava chce biť nielen všetkých fašistov, ale aj komunistov. Slovo modrina a modrý majú k sebe veľmi blízko. Drobné mráčiky na jej tvári sa rozplynuli, aby sa o chvíľu objavili v trochu v inej podobe.

Zmenila sa dobrú láskavú mamu, ktorá sa snaží priviesť na dobrú cestu pána Číža. Pokarhá ho, poučí. Vysvetli mu, že vo voľbách získala viac preferenčných hlasov ako on, preto by sa mal nad sebou zamyslieť.

Viac som si nezapamätala, fascinovala ma atmosféra, ktorú vniesla do televízneho štúdia Jednotky. Myslím si, že ani moderátor, ani pán Číž sa na taký štýl debaty nepripravili.

Ako by som vám to najlepšie priblížila?! Spomenula som si na epizódku, ktorá mi nejde z mysle. Jedna stará babka u nás na dedine mala zasadenú slivku pri plote. Každý, kto išiel okolo, si na slivkách pochutnal. Jedného dňa sa rozhodla, že slivku zreže. Zhŕklo sa okolo nej niekoľko susedov a debatovali. Keď malé dievčatko pochopilo, že slivku už nikto nezachráni, premeralo si babku od hlavy po päty a povedalo: „Máte špinavé topánky.“ Otočilo sa a nahnevané odišlo.

Možno keby pán Číž nebol taký seriózny a pani Nicholsonovej povedal: „Máte špinavé …“Z debaty však nemohol odísť, ale mohol sa s ňou porozprávať na jej úrovni. To by bola debata!

 

HEDVIGA IMROVÁ

18. november 2018

 

oOo

 

Uverejnené aj na:

https://hedviga49.blog.pravda.sk/2018/11/18/nezna-debata-pani-nicholsonovej/

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.