Vyhľadávanie

PALACINKY

05.05.2016 01:02

Našla som viacero receptov na prípravu palaciniek. Tento sa mi osvedčil. V texte nájdete inšpirácie aj z cudzích receptov.

 

  • 0,5 l mlieka
  • 5 vajíčok
  • 250 g polohrubej múky
  • 50 g cukru
  • trochu soli

 

  • vajcia (bielka a žĺtka spolu) vyšľaháme s cukrom, pridáme mlieko, múku a soľ
  • vznikne nám jemné cesto, z ktorého upečieme palacinky.
  • pred pečením každej palacinky dáme na panvicu trochu oleja.

 

Palacinky natrieme džemom, zvinieme, alebo 2x preložíme, ozdobíme šľahačkou, ktorú posypeme postrúhanou čokoládou, alebo polejeme roztopenou čokoládou. Hodia sa k tomu aj pomleté alebo nahrubo nasekané orechy.

 

K dvakrát preloženým palacinkám vyklopíte uvarený puding, alebo ich pudingom natriete, zviniete alebo 2x preložíte. Pridáte kôpku šľahačky a kompót.

 

Môžeme ich tiež naplniť tvarohom, ktorý zmiešate s vyšľahaným vajíčkom. (niekto dáva iba žĺtok, ja dávam celé rozšľahané vajíčko). Do tvarohu pridáte len štipku soli. (Niekto dáva aj trochu cukru.) Nakoniec ich zapečiete v rúre. Dozdobíte ich podľa toho, na čo máte práve chuť (pomletými orechmi, roztopenou čokoládou, šľahačkou, kompótom, ... Šľahačku skúste poliať vaječným likérom, ...

 

Aby som si prácu zjednodušila, urobila som si tento základný recept a potom už len násobím piatimi, šiestimi, či desiatimi ...

 

  • 1 dcl mlieka
  • 1 vajíčko
  • 50 g múky
  • 10 g cukru
  • Štipka soli

 

POZNÁMKA:

Vo viacerých receptoch som našla, že sa osobitne vyšľahá sneh a nakoniec sa vmieša do cesta. Skúšala som aj takto komplikovane, ale na palacinke sa to nejako neprejavilo. Čo z toho, že je v miske cesto pekne nadýchané, keď na horúcej panvici aj tak spľasne.

 

Späť

Diskusná téma: PALACINKY

Neboli nájdené žiadne príspevky.

© 2016 Všetky práva vyhradené.