Vyhľadávanie

Pán Daniel Lipšic bude mať 8. júla narodeniny

17.05.2018 08:33

(5. júl 2016)

   Skvelý čas na bilancovanie. Určite si tiež robí plány na 43. rok svojho života. Viete, ja by som mu aj priala, aby sa mu všetky jeho predsavzatia splnili, ale mám podmienku, že všetko bude v súlade s kostolným poriadkom.

   Niektoré vecí, myšlienky i drobné epizódky sa vám vryjú do pamäti, aj keď nie sú dôležité. Objavia sa, náhle sa vytratia z vašej mysle a nečakane sa znovu vrátia. Jednoducho na ne nezabudnete. Len nedávno sa mi jedna takáto  epizódka znovu vybavila.

   Bolo to niekedy začiatkom deväťdesiatych rokov. Pán Daniel Lipšic  študoval na Právnickej fakulte UK. Sympatický mladý muž so sľubnou politickou kariérou bol ideálnym hosťom do večernej relácie pána učiteľa Milana Markoviča, ktorý v tom čase patril medzi veľmi populárnych humoristov. Humorista zapáral a zapáral, chrlil vtipné poznámky a svojho hosťa túžil  dostať do úzkych. Utrúsil čosi také, že pán Lipšic ešte nedokončil vysokú školu a už … zvyšok vety nie je podstatný, dôležitejšie je, čo odpovedal pán Lipšic: „Lepšie je byť nedoštudovaným právnikom  ako vyštudovaným učiteľom.“

   Už viem, čo by som mu zaželala k jeho narodeninám? Hlavne pevné zdravie, aby dokázal zabojovať a KDH znovu postavil na nohy, veď to bola jeho politická univerzita – alma mater (Božia Matka, Matka živiteľka, aj takto sa to prekladá). Bolo to hnutie, v ktorom urobil svoje prvé politické kroky a myslím si, že úspešne. Neskôr, keď stál na vlastných nohách, to už bolo také, no, všelijaké.

   Keby tak KDH pod jeho vedením vyhralo najbližšie voľby, bude môcť zariadiť, aby sa učitelia dostali na úroveň právnikov a naše Slovensko bude prekvitať. Právnici naformulujú jasné a zrozumiteľné zákony a učitelia naučia deti čítať s porozumením, preto sa o budúcnosť nebudeme musieť obávať. Myslím si, že túto myšlienku nemusím ďalej rozvíjať, vaša fantázia už pracuje.

   Nemajte mi za zlé, že budem porovnávať dvoch 43-ročných mužov. Dali sa dokopy, čo už. Je pán Lipšic na úrovni pána Matoviča? On, vyštudovaný právnik!?… Nejako mi to nejde dohromady. Ak začne človek o tejto dvojici premýšľať a popustí uzdu svojej fantázie, vznikne niečo, čo sa tu nehodí napísať. A možno treba držať svoju fantáziu na uzde, lebo v ich politickom šantení pravdepodobne účel svätí prostriedky.

   A možno je pán Matovič na úrovni pána Lipšica … ťažko povedať. Pán Matovič absolvoval Fakultu manažmentu na UK v Bratislave a pán Lipšic  Právnickú fakutu na UK v Bratislave. Pán Matovič manažuje a pán Lipšic sa vôbec neprejavuje ako právnik. Potrebujú sa navzájom, alebo jeden z nich je vodca.

   Kto z nich dvoch si lepšie plní svoju funkciu v tomto ich politickom šantení? Podľa mňa to lepšie zvláda manažér Matovič. Právnik Lipšic obviňuje bez dôkazov. Mňa zatiaľ nepresvedčil. Síce to robí aj pán Matovič, ale on je predsa manažér a u manažérov je človek na kadejaké prehrešky už zvyknutý a berie ich s rezervou.

   Takto hovoria o Igorovi Matovičovi niektorí jeho voliči: „Aspoň je s ním sranda.“ Možno práve preto sa s ním dal dokopy aj pán Lipšic. Veď viete predsa ako to chodí u dvojice humoristov. Jeden sa hrá na múdreho a druhý na hlúpeho. Pán Lipšic a pán Matovič – oni sa asi nehrajú na humoristov, ale svojím správaním vyvolávajú myšlienkové pochody, ktorým sa neubrániš. Už sa v tom nevyznám.  Niekedy ma rozosmejú, inokedy mi pripadajú ako takí dvaja inkvizítori, z ktorých ide strach.

   Obaja už majú vyše štyridsať, sú na vrchole svojej politickej kariéry. A s týmto, čo vyvolávajú na politickej scéne, sú spokojní?

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.