Vyhľadávanie

Pesnička pre Andreja Kisku

24.04.2019 16:13

Po novembri 1989 sa začali ľudia meniť. „Prepáč, že som ťa nespoznal, ja som sa totiž veľmi zmenil.“ povedal klasik v jednej humornej relácii. Doba bola zaujímavá a podobných vyrieknutí veľa a v rôznych variáciách.

Andrej Kiska končí vo funkcii prezidenta. Premýšľam o ňom, čo s ním bude. Anjel v podnikaní, hviezda medzi politikmi? Povie mu niekedy niektorý z jeho priateľov: „Prepáč, že som ťa nespoznal, ja som sa totiž veľmi zmenil.“?

Vraj chce byť premiérom. Zatiaľ si neviem predstaviť, že ním bude. Nevedela som si tiež predstaviť, že sa pani Čaputová stane prezidentkou a stala sa ňou. Nejako prestávam mnohých veciam rozumieť. Napríklad neviem pochopiť, prečo robotníci volia pravičiarov.

Vrátim sa ešte k Andrejovi Kiskovi. Ľudí okolo neho bolo veľa, vraj z nich neubudlo, tvrdia rôzne prieskumy. Napriek všetkým jeho prehreškom, je najobľúbenejším politikom. Neverím prieskumom.

Niekedy sa stane, že si niekto zanôti. Melódia je lákavá a stále vám znie v ušiach. Je jedna pesnička, ktorú by si mal zanôtiť aj náš prezident, lebo ľudia sú … no, všelijakí. Ak človek stratí moc, stratí aj „priateľov“. Netrúfam si odhadnúť koľkých priateľov a koľkých „priateľov“ má náš súčasný prezident, ale nad slovami tejto pesničky by sa mal zamyslieť:

https://www.youtube.com/watch?v=U__ORXAhRKk

Slovo exit má niekoľko významov – východ, odchod, zánik, smrť. Verím, že si pán Kiska vyberie ten správny. Východ z prezidentského paláca vedie na ulicu a tá nemá zľutovanie s nikým. Zvládne ju rovnako bravúrne ako z prezidentského paláca? Otrepaná fráza: „Kráľ je mŕtvy. Nech žije kráľ!“ má v ľudskom podvedomí siahodlhé chápadla. Nuž teda: „Kráľ je mŕtvy. Nech žije kráľovná!“ Znie to lepšie. Vyvoláva to aj iné poryvy mysle.

Hovorí sa tiež, že odvážnemu šťastie praje. Pán Kiska to dokáže. Vyhrá voľby a stane sa premiérom a spolu s prezidentkou budú likvidovať slovenskú mafiu.

 

11. apríl 2019 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.