Vyhľadávanie

POLIEVKA Z ČERSTVÝCH HÚB

18.08.2016 22:05

Podľa nasledujúceho receptu varíme hubovú polievku v našej rodine už  po celé generácie. Recept je veľmi jednoduchý a chutí výborne. Viete, že jete hubovú polievku, lebo chuť húb je veľmi výrazná a nič ju neprekoná.

 

Nezáleží na tom, aké huby použijete. Najčastejšie sú to hríby, kozáky (kozariki) a podpňovky (podpinki). Vyskúšala som aj z bedlí a bola dobrá. Z masliakov  (sošňare) má príliš výraznú vôňu po borovicovom ihličí, ale podľa mňa je chutná. Najbližšie sa chystám uvariť polievku z plávok (holubinki). Dúfam, že zostane v našom domácom receptári. V zátvorke sú šarišské názvy húb.

 

Skúste pomiešať rôzne druhy húb a uvidíte, aká chutná polievka z toho bude.

Tu je recept na 1 liter polievky. Vy si množstvo surovín prispôsobte množstvu litrov vody. Napríklad na dva litre polievky potrebujete 400 g húb.

 

  • 1 liter  vody
  • 200 g húb
  • Veľa petržlenovej vňate
  • 1 menšia cibuľa
  • Olej alebo bravčová masť (bravčovú masť dávala do polievky moja babka, ja mám radšej olej)
  • Soľ
  • Čierne korenie – mleté, celé, alebo oboje

 

Všetko dáme do hrnca a uvaríme. Keď začne polievka rozvoniavať, ešte päť minút ju povaríme a je hotová.

Treba myslieť aj na cestoviny. Najradšej mám cestoviny v tvare malej kocôčky. Uvaríme ich  a každý si pridá do polievky podľa vlastného uváženia.

 

Ak si polievku chcete prispôsobiť modernejšej dobe, lebo vaše chuťové poháriky si už zvykli na množstvo korenín, pridajte si aj:

  • Zeleninový bujón
  • Vegetu
  • Nové korenie
  • mrkvu nakrájanú na kolieska

Fantázii sa medze nekladú, ale to už nebude tá pravá hubová polievka, akú varila moja babka.

 

Bujón, vegetu, nové korenie a na kolieska nakrájanú mrkvu pridávam vtedy, ak varím polievku z hlivy ustricovej, alebo z čerstvých šampiňónov.

 

Ak nazbieram huby aj na ďalšiu polievku, nakrájam ich na malé kúsky, odvážim si správne množstvo, dám do mikroténového vrecúška a zmrazím. Pred zmrazením ich neumývam. Sú chutnejšie, ak ich (zmrazené) pred varením prepláchnem horúcou vodou a vložím do hrnca s vriacou vodou.

 

 

Späť

Diskusná téma: POLIEVKA Z ČERSTVÝCH HÚB

Neboli nájdené žiadne príspevky.

© 2016 Všetky práva vyhradené.