Vyhľadávanie

Prečo chcem, aby prezident Kiska znovu kandidoval

17.05.2018 13:57

(17. máj 2018)

   Andrej Kiska sa rozhodol, že v nasledujúcich prezidentských voľbách nebude kandidovať. Prečo asi? Veď je najpopulárnejší politik v novodobej histórii. Dosvedčujú to rôzne prieskumy. Žiaden zo slovenských prezidentov nebol taký úspešný ako on. Propaganda?

   Bolo to dávno, začiatkom deväťdesiatych rokov. Jeden môj známy pracoval pre nejakú prieskumnú agentúru. Spýtal sa ma: „Vyplníš mi dotazník?“ Súhlasila som a hneď nato dodal: „A mohla by si vyplniť dva dotazníky?“ Zarazila som sa, preto vysvetlil: „Vieš, jeden bude za teba a v jednom sa zahráš na vysokoškoláčku. Vžiješ sa do toho, ako ona rozmýšľa.“ Len tak na okraj dodal, že mu ešte chýba štyridsiatnik robotník, ale už sa rozhodol, kto ten dotazník vypíše. Chce požiadať o túto službu kamaráta -  inžiniera. „Vieš, s robotníkom by to dlho trvalo, treba povysvetľovať a vy to vyplníte raz-dva.“ Nakoniec si dotazníky za chýbajúce osoby vyplnil sám.

   Nielen ja, ale aj mnoho ďalších ľudí prieskumom neverí. A ten rozruch po námestiach? Herec a študent už nie je to, čo bývalo. Iba sa spýtam: Ak by bol premiérom Richard Sulík, dovolil by „ulici“, aby mu diktovala, ako má riadiť túto krajinu a s kým? Niekto znova zorganizuje študentov, hercov, ... a začne nová vlna protestov s transparentmi: „Nechceme Galka!“, „Žiadna  Ďuriš – Nicholsonová!“, „Sulík do basy!“ ... a nech je premiérkou Janka Cigániková! Myslíte si, že tento scenár je až taký nereálny?

   Vrátim sa ku Andrejovi Kiskovi, ktorý sa už rozhodol, že nebude prezidentom „mafiánskeho“ štátu. Podľa prieskumov je na vrchole svojej slávy a úspechu. Jediným meradlom popularity sú pre mňa regulárne voľby. Nech pán Kiska kandiduje v nadchádzajúcich prezidentských voľbách, aby zistil, aký je populárny, ako ho slovenský národ miluje. Milo ma prekvapil, že zhodnotil svoje pozície a že je dosť múdry nato, aby nekandidoval a stiahol sa z politiky. Nemôže prezrádzať, že aj z politiky, vlastných priaznivcov netreba šokovať. Zadné vrátka sú užitočná vec.

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.