Vyhľadávanie

Pred Kristom to bolo jednoduchšie?

14.05.2018 08:50

(9. marec 2017)

   Človek je zaujímavý tvor. Život si komplikuje stále zložitejšími zákonmi, až sa v nich nikto nevyzná. Drobné kozmetické úpravy nepomáhajú a zostáva jediné, začať od čistého stola. Je aj iné riešenie.

   Jeden známy poznamenal: „Taký som šťastný, že už nerobím na živnosť. Keď som chorý, maródujem. Mám aj dovolenku! Aj keď zarobím minimálnu mzdu, nevadí. Rodina opravuje dom, pomôžem. Ak budem potrebovať pomoc, viem, na koho sa mám obrátiť. „Práca sa prácou opláca“.

   SZČO – živnostník. Toto sa už našim zákonodarcom nebude páčiť. „Šramotí mi v aute, keď budeš mať čas, pozrieš sa mi na to?“ – spýtal sa kamarát kamaráta automechanika. „Jasné, ale budem potrebovať opraviť kúrenie v dome.“ Takých príkladov je veľa. Súkromne, v čase svojho voľna, pomôže kamarát kamarátovi. Zaplatí prácou, žiadne eurá, žiadne odvody, žiadne dane. Jednoduchý výmenný obchod – bártrový obchod. A v ktorom storočí začal fungovať?  Dávno, pradávno – 6000 rokov pred Kristom.

   „Aktuálne zdroje uvádzajú, že 30% celkového svetového obchodu prebieha práve výmenou. Nedávno bola publikovaná informácia, že obrat bártrového obchodu v USA prekročil 7 miliárd dolárov ročne. Štáty Európskej únie taktiež siahajú po bártrových obchodoch z dôvodu celkovej rentability tohto spôsobu obchodovania.“ https://www.bartrova.sk/historia-bartru

   A že investície idú iba na západ republiky? Západniarom niet čo závidieť. Každý chvíľku ťahá pílku. Montážne haly tam nebudú naveky, príde čas, keď začnú chátrať. Na komunistov sa už veru nevyhovoríme, ani na sovietsku armádu…

   Ak bude fungovať výmenný obchod, kvalitnú ornú pôdu za peniaze nekúpiš, lebo ťa štát zderie na daniach.

 

9. marec 2017

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.