Vyhľadávanie

Preventívne nepôjdem na preventívnu lekársku prehliadku

18.05.2018 06:48

(28. september 2017)

   Môj ošetrujúci lekár mi poradil, aby som absolvovala preventívnu lekársku prehliadku. Súhlasila som, keďže nie som častým návštevníkom lekárskych ambulancií. Čo ak mi táto prehliadka pomôže odhaliť nejakú zákernú chorobu už v zárodku, kedy sa ešte dá človeku  pomôcť.

   Mysľou mi prebehlo niekoľko návštev lekárov s mojou už nebohou ťažko zdravotne postihnutou mamou. Stávalo sa, že sme na vyšetrenie čakali  od siedmej do sedemnástej, kým sa dostala na rad.

   Aj sama som pocítila bezmocnosť, keď som dávnejšie potrebovala vyšetrenie na hematológii. Sestrička ma odbila s tým, že sa musím zapísať do poradovníka, že teraz na mňa nemá čas, že nech prídem zajtra, prípadne nech zavolám a zabuchla mi dvere pred nosom.

   Vrátim sa k téme. V ambulancii môjho ošetrujúceho lekára to vyzeralo optimisticky. Keď som na základe jeho odporučenia chcela absolvovať vyšetrenia u odborných lekárov, začala som strácať trpezlivosť. Čakacie doby ma skutočne prekvapili. To aby som si jednu preventívnu prehliadku naplánovala na celý kalendárny rok, aby som na ňu neustále myslela, znervózňovala sa a zhoršovala som si svoj zdravotný stav umelo vyvolaným pesimizmom.

   Niekto mi vtedy poradil, že sa k odborným lekárom treba nenápadne priplichtiť, prípadne simulovať nejakú chorobu, zahrať sa na hypochondra a potom si ťa zaevidujú, veľa roboty s tebou nemajú a ty ani nevieš ako, putuješ od jedného odborníka k druhému, a už sa vyznáš v tlačenici. Ja na toto nemám talent.

   Svoju preventívnu prehliadku som neukončila a neviem, aký je môj zdravotný stav podľa mienky lekárov. Podľa mojej mienky, vzhľadom k veku,  nie je to až také zlé.

   A ešte k zubárom, kde to funguje. Ako to tam funguje? Dohodnem si termín, zvyčajne na druhý deň. Po prehliadke nasledujú ďalšie termíny, alebo aj nie, keď sú zuby zdravé. Všetko trvá maximálne pol hodinku. Prečo to tak nefunguje aj u ostatných lekárov?

   Televízia, rozhlas, všelijakí odborníci nás žiadajú, aby sme sa zverili do rúk odborníkov, ale tí na nás nemajú čas. To je ako keď dostanete kupón na zľavnený tovar v obchode, ktorý sa niekde vyparil, vypredali ho, už nie je.

   Neviem, asi je u nás na východe, medzi bežnými smrteľníkmi iný svet. Preventívne, kvôli svojmu psychickému zdraviu, zatiaľ nepôjdem na preventívnu lekársku prehliadku.

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.