Vyhľadávanie

Slušní ľudia platia dane, dobrý anjel lieta za ne

15.05.2018 10:47

(1. apríl 2017)

   Hovorí sa, že ryba smrdí od hlavy, ale čistí sa od chvosta. Som zvedavá, kto zaplatí súkromné lety Andreja Kisku. Čie šupinky to budú? Tie pri chvoste, alebo o niečo vyššie?

   Prezident má radcov. Neporadili mu! Zámerne mu neporadili? Nedovolil, aby mu poradili? Pán prezident predsa nie je hlúpy, on vie, čo robí, aj prečo to robí.

   Napadol mi Róbert Kaliňák. Za nezodpovednú prácu s vládnym špeciálom bude platiť on? Asi začne čistiť rybu zo svojho rybníka. Isteže začne  od chvosta.

   Keď Andrej Kiska nastúpil do funkcie prezidenta, niekto sledoval jeho kroky na politickej scéne pozornejšie, iný menej pozorne. Patrím k menej pozorným pozorovateľom jeho politickej kariéry.

   Všimla som si, že

  • rád cestuje nielen po celom svete, ale aj k svojej rodine
  • nechce ju mať pri sebe, čo tak trochu konšpirácie: asi tam niečo škrípe
  • je šťastný, keď mu ľudia prejavujú úctu a také momenty, kedy mu ju môžu prejaviť, rád vyhľadáva
  • rád sa stretáva so zaujímavými ľuďmi
  • je kresťan, obdivuje dalajlámu, rád by bol židom, a ani moslimovia mu nie sú cudzí – jednoducho filantrop

   Pri slove filantrop sa zastavme a pozrime sa do slovníka:

FILANTROP – ľudomil, dobročinný človek

FILANTROPIA – ľudomilnosť, jeden z prostriedkov buržoázie, slúžiaci na maskovanie vykorisťovania a zároveň na oklamanie a odvádzanie vykorisťovaných od boja za triedne záujmy. https://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=filantrop

   To je pre mňa prekvapenie! Ja mám zafixované, že filantropia znamená lásku k ľuďom a filantrop je človek, ktorý sa venuje dobročinnosti, prispieva na charitu a pomáha tým, ktorí pomoc potrebujú.

   Ukončím to ľudovou múdrosťou: „Na konci bič plieska.“ A kto je na jeho konci? No predsa obyčajní ľudia, ktorí pracujú a platia dane. Neverím, že ten bič, ktorý Andrej Kiska uplietol, uplietol na seba.

 

1. apríl 2017

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.