Vyhľadávanie

Sviatok

23.07.2017 10:23

Dnešná spomienka z roku 1968 a je kratučká. Vypovedá o mnohom.  A bude aj o čom premýšľať.

Jedného dňa som si všimla, že sa môj kolega vyparádil. Sviatočne vystrojený šíril okolo seba sviatočnú atmosféru. Tá sa nalepila na každého v jeho blízkosti.

Nechápala som, čo sa deje. V učiteľskom kolektíve som bola nová. Starší kolega mi vysvetlil: „Viete, on má dnes narodeniny.“ Pochopila som. Bol to jeho spôsob oslavy. Nikomu ho nevnucoval. Nevyžadoval si pozornosť, darčeky, ani sa neuzatváral do seba, jednoducho bol. Vychutnával si svoj sviatočný deň.

Aj keď v ten deň pracoval – učil, nijako to nepokazilo jeho narodeniny. Dokonca aj jeho žiaci sa v ten deň správali ináč – boli pozornejší, poslušnejší, len aby svojmu učiteľovi nepokazili sviatok.

K tejto spomienke sa často vraciam, najčastejšie vtedy, keď je nejaký sviatok.

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.