Vyhľadávanie

V myšlienkach Fidela Castra som našla odkaz aj pre Čechov a Slovákov

24.05.2018 06:21

(26. november 2016)

   Budúci americký prezident Trump povedal, že Castro bol brutálny diktátor, ktorý utláčal vlastný ľud.  A Fidel Castro povedal: „Uvedomil som si, že mojím skutočným osudom bude vojna, ktorú budem viesť so Spojenými štátmi.“ Nuž a teraz je už zrozumiteľný výrok budúceho amerického prezidenta Trumpa.

   Ak by som chcela pokračovať v tejto rétorike, povedala by som, že Fidel Castro by ešte možno dodal myšlienku, ktorú mu priniesla jeho politická skúsenosť: „Jeden neschopný človek na dôležitom mieste môže napáchať viac škody ako desaťtisíce kontrarevolucionárov.“

   Pozastavila som sa aj na ďalšej jeho myšlienke z roku 1959: „Revolúcia je boj budúcnosti a minulosti.“ Ak je to pravda, čo povedal Fidel Castro, výsledok našej nežnej revolúcie sme mohli predpokladať. Bojovali sme s minulosťou, aby zvíťazila budúcnosť. Žiaden medzičlánok neexistoval, žiadne vylepšenie socializmu. Bojovali sme za kapitalistickú demokraciu.
   Aj z ďalšieho citátu z roku 1959 sa môžeme poučiť: „Nezáleží na tom, akí ste malí, ak máte vieru a plán akcie.“  Davy ľudí na námestiach v roku 1989 mali vieru, nuž a boli aj takí, čo mali nielen vieru, ale aj plán akcie. Zabudli však na to, že „ľud musí poznať príčiny vecí“, ale kto by sa už vtedy bol zaujímal o nejaké výroky Fidela Castra.

„Odsúďte ma. To vôbec nie je dôležité. Dejiny ma zbavia viny.“

 

Fidel Alejandro Castro Ruz

(13.08.1926 – 25.11.2016)

 

   Chceš sa ešte opýtať, komu to zvonia do hrobu? Ernest Hemingway ti dá odpoveď – tebe.

 

 

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.