Vyhľadávanie

VÁCLAV KLAUS

09.06.2018 11:40

VÁCLAV KLAUS – minister financií ČSFR, premiér ČR, prezident ČR

(1941)

 

„Dříve, než pošleme peníze na konto nějaké organizace,

  která jich část přepošle do zahraničí, podívejme se,

  jak žijí naši sousedé,

  jak žijí lidé v našem domě,

  v naší vesnici, v našem městě.“  (z novoročného prejavu)

 

 

„Sloganem dneška stále více začíná být ´global governance´.

  Zítra to bude skutečností.“  (o svetovláde)

 

 

„Ja kritizujem tých, ktorí Grékom vnútili vstup do eurozóny,

  aby prijali menu s iným kurzom, inými úrokovými sadzbami,

  než zodpovedá Grécku.“

 

 

oOo

 

Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/sedmdesat-perel-vaclava-klause-dz6-/domaci.aspx?c=A110616_115459_domaci_mhk :

 

„Nesúhlasím s tými, ktorí vytýkajú obyčajným ľuďom,

  že s totalitným režimom kolaborovali, že sa nebúrili,

  že nedemonštrovali, že nezákladali rôzne opozičné skupiny.

  Boli to však práve oni,

  kto svojim správaním vytvorili predpoklady pre 17. november 1989."

 

 

„Slovo disident je celkom voľne zneužívané a voľne interpretované slovo.“

 

 

„Každý dolár vo vrecku občana je pre totalitu nebezpečnejší

  než disidentský časopis.“

 

 

„Na začiatku deväťdesiatych rokov

  som bol od havlistov nepretržite poučovaný,

  že po desaťročiach komunizmu potrebujeme hlavne morálku.

  Ja som im naopak hovorieval, že potrebujeme hlavne trh.

  Trh sa zaviesť dá, morálka sa zaviesť nedá.“

 

 

„Hrdinovia dnešnej etapy nebudú politici, ale podnikatelia.“

 

 

„Nepoznám účinnú metódu, ako rozlíšiť čisté a špinavé peniaze.“

 

 

„Václav Havel nechcel nikdy jak trh,

  tak klasickú politiku a politické strany.

  Veril, že problém vyrieši

  zvlolávaním verejných celosvetových konferencií.“

 

 

„Václav Havel, ktorý nikdy nechcel a ani teraz nechce

  jak trh, tak klasickú politiku a politické strany,

  verí, že sa dá vládnuť humanistickými apelmi.“

 

 

„Keď som ho (Topolánka) prvýkrát videl,

  niekedy v polovici deväťdesiatych rokov v Ostrave,

  a keď som videl, aké názory zastáva,

  tak nikdy nezabudnem, že som vrtel hlavou.“

 

 

oOo

 

 

„Ženy jsou odolnější. Já jsem stoprocentně přesvědčen,

  že když půjde muž po zapadlé poušti se ženou,

  i když nominálně by ji ve všech sportovních disciplínách porazil,

  tak dřív zahyne on než ta žena.

  To myslím smrtelně vážně.“
 

 

„Livia přinesla do mého života řadu věcí,

  které jsem neznal nebo kterých jsem měl málo.

  Zanesla kolem mne více citu a opravdovosti než chladné racionality.“
 

 

"Angela Merkelová? Tak, že je to žena, to vím.

  Ale zapůsobit na ni nějakým mužským šarmem možné není."
 

 

oOo

 

 

„V takovém tom nevyspělém mladém věku, jsem byl člověk,

  který určitě jediný na světě nepřečetl žádné Rychlé šípy,

  žádnou Agathu Christie, žádnou detektivku,

  protože jsem to považoval za podřadné čtení a ztrátu času.

  V tomhle jsem už teď teda daleko měkčí.“

 

 

„Ten den, kdy (Michael Jackson) zemřel,

  jsem večer ležel v posteli a přejížděl televizí a najednou objevil,

  že na německém ARD je přenos jeho koncertu před patnácti lety.

  Tak jsem se na to opravdu vydržel hodinu dívat.

  Ale viděl jsem to poprvé, poprvé jsem viděl jeho měsíční chůzi.“
 

 

„Já jsem každou chvíli v rozhovorech tázán: „Kdo je vaším hrdinou?“

  Mnohokrát se mě také ptali:

  Kdo byl vaším vzorem v ekonomii nebo v politice?

  A já prostě nemůžu odpovědět. Mně je to bytostně naprosto, naprosto cizí.“

 

oOo

 

 

„Nikdy som nechápal,

  že sa niekomu najlepšie pracuje v noci medzi dvanástou a piatou ráno.

  To sú pre mňa myšlienky a nepravdy.

  Určite najlepšie sa pracuje , keď je človek vyspatý,

  keď je svieže ráno a do okna mu švitoria vtáci.“

 

 

 

 

Späť

© 2016 Všetky práva vyhradené.